PC, koop

In het hoofdstuk Storingen-Helpdesk vindt u alle informatie voor het geval dat er werkzaamheden nodig zijn aan het Coach systeem. Wanneer kunt u ons bereiken en wat valt er wel of niet onder verantwoordelijkheid van SAG en garantie. Welke kosten vallen onder de service en garantie van SAG en wanneer zullen er kosten in rekening worden gebracht.

Dit aanvullende overzicht geeft u alle duidelijkheid over de spelregels en verantwoordelijkheden vanaf het moment dat de aangekochte PC(‘s) bij u geplaatst is (zijn). In het geval van lease verwijzen wij naar het hoofdstuk PC Lease. Voor uw Server zijn aparte hoofdstukken uitgewerkt.

PC (‘s)
De PC is voorzien van een sticker met een serienummer van de fabrikant. Dit nummer aub altijd vermelden bij het melden van storingen. Vooral bij grotere installaties een handige tip: maak voor uzelf een overzicht van alle hardware met de bijbehorende serienummers. Deze serienummers zijn meestal ook nodig bij het opmaken van een politierapport in geval er sprake is van diefstal of beschadiging en voor verzekeringswerk.

Windows
De PC is standaard ingericht met Windows 10 Professional.
Alle instellingen zijn door SAG geconfigureerd voor optimaal gebruik van Coach.
Wij adviseren zelf geen gebruikers in Windows aan te maken of te verwijderen daar dat invloed kan hebben op het goed functioneren van Coach.
De PC is door SAG juist geconfigureerd en elke wijziging die door de klant of derden uitgevoerd wordt en die problemen geeft met Coach is voor rekening van de klant.

Andere software
Wij adviseren geen andere software te installeren dan de software die door SAG zelf is geïnstalleerd. Indien u toch andere software wil installeren, is het raadzaam dit van te voren af te stemmen met onze TD. Indien er toestemming gegeven wordt blijft de klant zelf verantwoordelijk voor storingen die tengevolge van de andere software veroorzaakt kunnen worden. Bij vervanging van de PC blijft de klant zelf verantwoordelijk voor eventuele herinstallatie van softwareprogramma’s en bestanden op een andere PC.

Backup
De klant is zelf verantwoordelijk voor de back-up van alle documenten en software.
Zie voor extra informatie en tips het hoofdstuk Beveiligen-Backup-Internet.

Updates Coach
Software is nooit af en wordt continu verbeterd. Het Coach team introduceert regelmatig updates. Om onnodige storingen te voorkomen adviseren wij deze altijd direct uit te voeren.

Andere hardware
Wij adviseren geen andere hardware aan of op de PC te installeren dan de hardware die door SAG zelf is geïnstalleerd. Indien u toch andere hardware wil installeren is het raadzaam dit van te voren af te stemmen met onze TD. Indien er toestemming gegeven wordt blijft de klant zelf verantwoordelijk voor storingen die tengevolge van de andere hardware veroorzaakt kunnen worden. Bij vervanging PC blijft de klant zelf verantwoordelijk voor de-installatie en eventuele herinstallatie op een andere PC. Hetzelfde geldt ook voor randapparatuur.

Anti-Virus software
Waarschijnlijk heeft u ook gekozen voor een 3-jarig anti-virus abonnement. Er moet op een verantwoorde en professionele manier met internet en het aansluiten van bijvoorbeeld USB-sticks omgegaan worden om virussen en dergelijke te vermijden. Storingen die veroorzaakt worden door virussen en ransomware zijn voor rekening klant en kunnen dus beter voorkomen worden.

Plaatsing
Meestal zal er bij levering door SAG geen andere mogelijkheid zijn dan de PC op de vloer te plaatsen. Het is verstandig de PC los van de vloer te plaatsen in een aparte houder. Storingen die veroorzaakt worden door bijvoorbeeld bureaustoelen of stofzuigers die tegen de onbeschermde PC botsen zijn voor rekening klant en kunnen dus beter voorkomen worden.

Bekabeling
SAG sluit de bekabeling ter plekke aan vanaf de wall-outlet maar is niet verantwoordelijk voor de nette afwerking van alle bekabeling. Storingen die veroorzaakt worden door losliggende bekabeling zijn voor rekening klant en kunnen dus beter voorkomen worden.

Verplaatsing
Indien de PC naar een andere plek verplaatst moet worden adviseren wij hiervoor SAG in te schakelen.

Storingen
Storingen dienen altijd direct gemeld te worden via de bekende servicenummers. Vermeld aub ook altijd het serienummer van de PC en uw klantcode.

Na de garantieperiode zal de hardware aan de systeemeisen moeten blijven voldoen in verband met software ontwikkelingen. Indien advies door SAG en het Coach team wordt gegeven dat deze vervangen dient te worden vanwege te lage systeemeisen of technische instabiliteit, zal de klant dit advies dienen op te volgen. Als dit achterwege blijft zullen alle kosten voor ondersteuning in rekening worden gebracht.

Chat openen

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke service te kunnen bieden. Als u deze website blijft gebruiken zonder uw instellingen te wijzigen, gaat u akkoord met het cookie-gebruik. Meer informatie

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat de website voor de bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken. Cookies zijn kleine tekstbestanden die in de internetbrowser of door de internetbrowser op het computersysteem van de gebruiker worden opgeslagen. Als de gebruiker een website bezoekt, kan een cookie worden opgeslagen in het besturingssysteem van de gebruiker. Deze cookie bevat een karakteristieke reeks tekens die een onmiskenbare identificatie van de browser mogelijk maakt als de website opnieuw wordt bezocht. U kunt in uw browserinstellingen in Internet Explorer, Safari, Firefox of Chrome aangeven welke cookies u wilt accepteren en welke u wilt weigeren. Waar deze instellingen precies staan hangt af van welke browser u gebruikt. Gebruik de "Help"-functie in uw browser om de instellingen te vinden die u nodig heeft. Indien u er voor kiest om bepaalde cookies niet te accepteren, kunt u niet gebruik maken van sommige functies op onze websites.

Sluiten